وبلاگ

فرق کفپوش و پارکت ؟ کدام بهتر است؟

فرق کفپوش و پارکت؟

فرق کفپوش و پارکت چیست؟

شاید برای بسیاری از شما سوال باشد که فرق کفپوش و پارکت در چیست؟ در این مقاله از هلدینگ سامان  به بررسی این موضوع و نکات مهم خواهیم پرداخت تا متوجه تفاوت پارکت لمینت و کفپوش شوید.

کفپوش چیست؟

کفپوش نوعی پوشش از جنس های  مختتف  جهت پوشاندن سطوح و  محوطه‌ها است. که در عرف جامعه کفپوش برای  پی وی سی بیشتر بکار می برند میتوان گفت ، سرامیک ، سنگ و چمن مصنوعی نیز نوعی کفپوش به شمار می روند. استفاده از نوع کفپوش از لحاظ جنس بستگی به کاربری محوطه دارد.

مهم ترین تفاوت کفپوش و پارکت لمینت

پس بطور خلاصه میتوانیم بگوییم کفپوش ضد آب از جنس pvc (پلاستیک) و پارکت لمینت از  HDF که مرغوب ترین نوع پارکت و MDF تولید میشه ضد آب نیستند ولی عایق گرما و سرما هستند ضخامت کفپ.ش ها معمولا 2 میل است ولی  ضخامت پارکت لمینت 8 میل هستند. پارکت لمینت سفید روشن از پارکت های پرفروش و پرطرفدار به شمار می رود.

انواع کفپوش

  • کفپوش pvc
  • کفپوش پارکت
  • کفپوش لمینت
  • کفپوش ترمو و…
برای مثال در کاربری مسکونی از کفپوش pvc، کفپوش پارکت و کفپوش لمینت و سرامیک استفاده می‌شود. در کاربری ورزشی از کفپوش‌های pvc فشرده در کاربری تجاری و اداری از کفپوش‌های pvc و سنگ و سرامیک که قابل شستشو باشد ا ستفاده می‌شود.

مزایا و معایب انواع کفپوش

استفاده از هر نوع کفپوش دارای معایب و مزایای خاص خود هستند. که در ادامه به مقایسه ویژگی های کفپوش و پارکت خواهیم پرداخت کفپوش pvc از جنس مواد پلیمری , پارکت لمینت از جنس hdf کفپوش pvc ضد آب و ضد باکتریال هست. پارکت لمینت عایق صدا ، گرما و سرما هستند. کفپوش‌ها یکبار مصرف می‌باشند به این معنی اگر نصب شوند قابلیت استفاده دوباره در محیط دیگری ندارند. پارکت لمینت اگر استفاده شوند می توان دوباره در جای دیگری از آنها استفاده کرد.

قیمت کفپوش ارزان تر است یا پارکت؟

کفپوش pvc از لحاظ قیمت ، ارزان تر  از پارکت لمینت است.  

یک نظر در “فرق کفپوش و پارکت ؟ کدام بهتر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *